Három az ultrabalatoni igazság

Az Ultrabalaton az egyik kedvenc versenyem, akármi is történt ott velem eddig, valahogy mindig visszavágyok. Az újra ide vezető út állomásairól az elmúlt egy évben írtam folyamatosan, de nagy vonalakban a lényeg: tavaly áprilisban kezdtem el újra Gabi vezetésével, edzésterv alapján célirányosan készülni – akkor még nem tudtam, mire, az volt biztos, hogy ultrára. Folyamatosan mentek a heti 70-90 km-es hetek, volt rövidebb is, meg hosszabb is, mikor hogy jött ki a lépés. A tavaly nyáron végigszenvedett Ultra Lupa 50 km volt az első verseny, aztán ősszel jött a 12 órás, ahol szép egyéni csúcsot futottam, és ahol elhittem, hogy amit gondolok, hogy képes vagyok rá, arra képes is vagyok. Hogy nem kell félnem semmitől, magamtól sem, mert egészen stabil és erős tudok lenni. Amikor nyitott a nevezés, beneveztem az UB-ra, hogy ismét nekimenjek, hogy végre meglegyen a 3. teljesítésem. Kétszer sikerült, kétszer nem, az utolsó teljesítésem 2015-ben volt, nagyon régen… a két feladás pedig néhanapján még kísértett, főleg a 2019-es. De valahogy éreztem, hogy most menni fog.

A téli alapozás szépen, jó formában indult, aztán február elején megreccsentem. Egyrészt szenvedtem az egyik farizmommal, amit erősítés közben meghúztam, másrészt pedig elképesztő kedvetlenség, gyengeség és kínlódás vette kezdetét, aminek nem tudtam megtalálni az okát. Mindenesetre végighúztam magam szinte az összes edzésemen, küzdöttem, és reméltem, hogy egyszer csak visszaáll a normális kerékvágás, és nem egy nyugdíjas csiga tempójában szenvedek extra magas pulzussal. Az Omszki-tónál futott 50 km elég biztatóan sikerült, ott éreztem, hogy van remény, addigra nagyrészt helyrejött a farizmom is, és bár nem volt könnyed a futás, de oda tudtam tenni magam úgy, hogy aztán nem jöttem ki belőle rosszul.

Aztán jött egy fordulat, végre. Egy szombat-vasárnap tartó durva migrénes roham utáni hétfőn végre olyat futottam megint, mint utoljára januárban: jót! Mentek a lábaim, rendeződött a pulzus, olyan könnyedén és lazán futottam, hogy nem is értettem, mi van, és aztán innentől kezdve minden edzés egy csoda lett, feladatos edzéseken olyan tempókkal, hogy magam sem értettem! Mintha visszakapcsoltak volna rajtam valamit, vagy visszaraktak volna töltőre. Nem tudom, mi történt, de a legjobbkor jött: addig sem kételkedtem magamban, de onnantól kezdve teljesen megnyugodtam, hogy minden rendben lesz. Pont időben!

Összeálltam én is, összeállt a felszerelés, a segítő csapat, minden egyben volt, jöhetett az UB, és vártam is nagyon. A siker érdekében még voltam masszázson Krisznél (1 évnyi kihagyás után újra járok rendszeresen, és kell is nagyon), és a Sportkontrollban Breyer Helga doktornő kotyvasztott nekem varázskoktélt, amit infúzió formájában belém toltak, hogy teljesen fel legyek töltve vitaminokkal, ásványi anyagokkal, aminosavakkal. Jól voltam és bizakodó voltam, egy jót akartam futni, az eddigi legjobb UB-mat.

Csütörtökön délelőtt érkezett Anya és Miki, bepakoltunk, a gyerekeket itthon hagytuk Anyával, mi pedig Milánnal és Mikivel célba vettük Balatonfüredet. A versenyközpontban felvettem a rajtszámot, vettünk még géleket, bandáztunk a Hoka standnál Karcsival, majd sikerült szépen összegyűlni a Hanka Teames futóimmal, Mónival, Palival, Gáborral és a kísérőikkel, és még Sándor Mónival is összefutottunk. Aztán jött Gabi és Zsu, meg Laciék, a Gizonok is gyülekeztek szépen. A közösségi élet-élés után mentünk a szállásra, gyorsan átbeszéltük, hogy mit hová pakoltam a táskámban, hogy a fiúk megtalálják, hogyan menjen a frissítés, kb. milyen időközönként találkozzunk, majd lepihentünk. Nem mondom, hogy nagyon jól aludtam, de azért aludtam, kicsit fura volt, hogy senki nem hív éjszaka, hogy „anya, anya” – most hagytuk először éjszakára otthon úgy Mirust, hogy nem voltunk otthon, de szuperjól elvoltak, úgyhogy minden oké volt. Én előre megbeszéltem magammal, hogy én most futni jöttem, erre az időre nem leszek az az anya, aki a gyerekein gondolkodik, jó kezekben vannak, és ha gond van, a mama megoldja. A fiúk kapták a híreket, én pedig arra koncentráltam, hogy minél előbb beérjek a célba, és akkor előbb hazamehetek hozzájuk.

Fogjuk rá, hogy frissen ébredtem, felöltöztem, felaggattam magamra minden szükséges kiegészítőt, bepakoltam a mellénybe – Milán Salomon mellényével indultam, de az enyém is ott volt tartaléknak, ha kellene – , majd irány a rajt. Karomra csatoltam a Garmin Endurot, ami simán bírja végig és szép tracket csinál (a pulzuspántot sikeresen otthon felejtettem, de sebaj, mert így kimaradt a mell alatti hegtetkó gyártás).

Összeálltunk a Gizionokkal egy képre, Zsuval, Szilvivel és Lacival megölelgettük egymást, közben elcsíptem Mónit, Palit és Gábort is, nekik is kiosztottam egy-egy ölelést. A rajtban rengeteg ismerős volt, nem győztem kapkodni a fejem, Lubics Szilvivel is megöleltük egymást, és Karcsi is odajött sok szerencsét kívánni. Tiszta fejjel, nyugodtan, jókedvűen vártam az indulást, teljesen természetes volt, hogy ott állok és 210 kilométert fogok futni a következő egy napban. Ellőtték a rajtot, Zsuval és Szilvivel együtt indultunk viszonylag a mezőny végéről. Könnyű, kényelmes tempóban kocogtunk ki a rajtból, én főleg arra figyeltem, hogy a köves-sziklás lejtőn el ne zúgjak és törjem szét magam. A bicikliútra kiérve elléptem a csajoktól, nem volt komfortos a mozgásom abban a tempóban, meg akartam találni az optimális futótempómat, ez 2-3 kilométer alatt sikerült is, közben feltűnt előttem Csákány Kriszta, akivel sokszor futottunk már együtt versenyeken, így mellé érve beszélgetni kezdtünk. Nem vagyok egy nagy együttfutó, de Krisztával nagyon harmonikusan tudtunk együtt mozogni, ha úgy volt, beszéltünk, ha meg úgy, akkor nem. Semmit nem erőltettünk a másikra, ha bármelyikünk jobban akart volna haladni, akkor ment volna.



A fiúkkal úgy beszéltük meg, hogy az első 15-20 km-en elvagyok, addig reggelizzenek, kávézzanak, aztán jöjjenek utánam, és akkor cseréljük ki az egyik nálam lévő GU Roctane italos kulacsot, addigra megiszom. Így is lett, gyors kulacsozás után mentem is tovább Krisztával. Majd Kriszta is frissített, így egyedül haladtam tovább. Jó volt, hogy a Balaton-felvidék kimaradt, bár nagyon szép, de nem hiányoztak az emelkedők, mondjuk itt is akadt belőlük egy-két meglepetés. Egy kisebb domb megmászása után géleztem is egyet, a frissítőnél vízzel mosakodtam, kezdett elég meleg lenni, nem nagyon volt ilyen hőmérséklet az utóbbi hetekben, erősen sütött a nap. A fiúk innentől már 5-6 km-enként feltűntek, volt kulacscsere, gél-utántöltés, kaptam sót és BCAA-t, pár korty kólát is ittam. Igazából eseménytelen volt minden, előztem pár embert, engem is előztek, ittam, frissítettem, voltam egy kétbetűs kitérőn, kaptam jeget a Mónit kísérő Krisztától, a Gábort kísérő Gergő futóm is többször felbukkant, szurkolt, fényképezett, Gabi és Zsóka is többször feltűntek, Pecsenyétől is gyűjtöttem egy ölelést útközben. Fizikailag és lelkileg is teljesen jól voltam, minden jó volt, és szépen, 6 perces körüli tempóban haladtam, ennél nem is akartam gyorsabban, hogy legyen erőm minél tovább a normál futómozgásra.

35 km körül éreztem, hogy feszít és görcsöl a hasam. Szerencsére nem a gyomrom, hanem lejjebb, de nem kellett wc-re sem mennem, csak nem volt jó érzés. Igyekeztem függetleníteni magam tőle, de óvatosabbra vettem a frissítést, mert azt éreztem, hogy ha továbbra is a folyadék lesz a fő szénhidrátforrásom, az nem lesz elég, nem tudok belőle eleget inni, és nem fog szívódni. Ekkor átálltam a gél-vízre, mellé ment az elektrolit is, így a gyomor részen továbbra sem volt gond, persze néhányat azért büffentem, hogy hátha könnyebbülök.

Közben a történelem ismételte önmagát: 2015-höz hasonlóan ismét megmászattak velünk egy szőlőhegyet, ami nem volt annyira izgi, főleg hogy Krisztával beszéltünk is erről az élményről pár kilométerrel odébb. A Varga pincészetnél ismét összetalálkoztunk Krisztával, így együtt mentünk le a pincébe, aztán irány tovább.  Itt nem sokkal később vártak a fiúk, elmeséltem, hogy szar a hasam, de nem nagy a gond, majd túl leszek rajta, a frissítés megy, semmi nem akar kitörni, úgyhogy minden menjen tovább. Itt Mónival is találkoztunk, kicsit kerülgettük egymást többször. Jött a Római út és Badacsony, amit nagyon szeretek, végig megfutni nem tudtam, sok emelkedősebb részt inkább gyalogoltam, de haladtam teljesen jól, és a frissítés bevitelére koncentráltam. Káldi Petivel is mentünk kicsit együtt, felelevenítve a spártai célban történt élményeket is. A fiúk Szigliget előtt vártak megint, itt jött a számomra új rész, mert még sosem futottam „hátulról” Szigligetet, és nem is lesz így a kedvencem, de legyűrtem. Itt talákoztam Mag Erikával, begyűjtöttem egy ölelést Márkus Öcsitől, majd tankoltam a fiúknál.

Kiérve a 71-es mellé a bicikliútra beálltam egy stabil futómozgásra, hiszen ez itt az én egyik kedvenc szakaszom, ahol mindig jól tudtam menni. Egy sráccal együtt haladtunk, ő ment elől, majd picit lassult, próbáltam előreállni, hogy akkor vezessek én, de már nem jött, lemaradt. A srácok közben vettek jeget, úgyhogy elkezdtem pakolni a topba és hátra is a nyakamhoz, hátamhoz, hűtöttem az arcom, homlokom, csuklóm, jólesett a hűvös. A golfpályánál lévő pontnál a fiúk lemaradtak rólam, így a györöki állomáshoz jöttek, majd irány tovább. Ezt a részt is szeretem, és a hasfájás ellenére elég összeszedetten haladtam, egész jó tempóban, problémamentesen. Az agyamat kikapcsoltam, a lábaim mentek előre, kb. semmi történés nem volt, szinten nem is gondolkodtam, csak futottam, és ez így tökéletes volt. Alsógyenesen Nati (futóm) várt egy kis szurkolással, jó volt látni, örültem neki, hogy kijött. Keszthelyen a parton csodálkozva láttam, mekkora házak épültek, mióta nem jártam arra (mondjuk ez az egész Balatonra igaz, hogy elképesztő építkezések mennek mindenütt). A keszthelyi ponton Edit toppant elém, nagyon megörültem neki, tőle is gyűjtöttem ölelés, és mondtam neki, hogy Krisztával pont emlegettük, jön ő is szerintem mindjárt. Gabi és Zsóka is felbukkantak a ponton és hajtottak tovább, de itt kicsit gyalogoltam, mert a hasam eléggé feszített, úgy gondoltam, hogy a fenékpusztai ponton pont jó lesz egy kis toi-toi látogatás. A fiúk ott vártak, mondtam, hogy be kell mennem, hátha segít valamit. Kicsit lassan jutottam be, ideges is lettem, hogy ezzel megy az idő, de aztán enyém lett az egyik doboz, ahol nem történt semmi.

Haladtam tovább Balatonberény felé a totálisan új építésű bicikliúton, ledöbbentem, hogy a pár éve itt lévő erdős, bozótos kedves részből mit csináltak. Itt futott el mellettem Tibi (futóm), aki párosban ment, nagyon jól haladt, meg is dicsértem. Közben szóltam a fiúknak, hogy valahogy be kéne kennem magam, mert érzem, hogy az izzadság dörzsöl, egy kanyar utáni erdős részen vártak, hogy el tudjak húzódni, és rendbe tudjam tenni magam. A hasam még mindig szórakozott, és a derekam és a hátam is fájt. Itt kicsit szenvedősebben haladtam, de toltam magam előre és egy percig sem hagytam el magam, hiszen menni kellett, de már 80 km fölött jártam, nőtt a megtett táv. Berényben a fiúk megint feltankoltak, feltűnt Zsó is, akit körbeölelgettem, majd a focipálya egyik padjánál kértem Milánt, hogy ropogtassa ki a hátam, elég durva hangokat hallatott, de utána jobb lett, és nem sokkal később teljesen megszűnt a hátfájásom.

Lassan jött Balatonmáriafürdő, az egyik leghosszabb település a parton (vagy a világon?), ahol a frissítőnél Sallai Zsuzsitól kaptam ölelést, és Gabitól is, ittam pár korty levest, majd feltűntek a fiúk két üveg barackbefőttel, hogy a levét meg tudjam inni, hogy legyen bennem cukor. Éreztem, hogy kell az energia, de nem mertem nagyon sűrűn gélezni, hogy ne legyen rosszabb még véletlenül sem a hasam, viszont a befőttlé eddig mindig segített rajtam, ezért szerezték, innentől kezdve többször iszogattam ezt, és jobb is lett tőle. Egyébként teljesen jól voltam izomzatilag, tudtam futva haladni egész jó tempóban, itt sokat kerülgettük egymást két olasz futóval és Krisztával, és Zsu is utolért és el is hagyott, nagyon klasszul ment. Egyébként nekem összefolynak teljesen a balatoni települések, egy-két kivételtől eltekintve fogalmam sem volt, hogy épp hol vagyok, csak mentem, amerre kellett.

A yacht klubos ponton láttam, hogy van rendes wc, gyorsan bementem, hogy hátha lesz valami a hasammal, de semmi, viszont a meleg vizes-szappanos mosakodás új életre keltett. Itt jött a 100 km az órám szerint, úgyhogy jó szokásomhoz híven elénekeltem a Cifra palotát. Egyébként végig zenét hallgattam, a sajátjaimat, és a lejátszó lemerülésére készülve kértem Milánt, hogy az ő lejátszójára tegyen nekem fel meglepetészenéket, amiket hallgathatok.

Örültem, hogy megvan a 100-as, és nem estem kétségbe, hogy még 110 van hátra. Nem számolgattam előre semmit, csak arra koncentráltam, hogy menjek előre, és hogy a fiúk 4-6 km-enként vártak valahol a pontok környékén. De jellemzően azt is elfelejtettem megnézni, hogy hol a következő pont. Fonyódnál kissé szédelgősben voltam, a ponton ott volt Gabi és Zsó, de mentem szépen tovább, a fiúk meg jöttek utánam, közben voltak boltban, hoztak pogácsát és gyümölcslét, hogy azokkal is tudjak frissíteni. Én rendületlenül toltam a géleket, nem mindig esett jól, de lementek. Találkoztam Toncsival, Márton Attilával, a Tóth Attilát kísérő Csőre Ernővel, mindenkitől kaptam ölelést, ezzel együtt egy kis erőt is.

Közeledett a sötétség, az éjszaka, a barátom. Már vártam, mert szeretek éjszaka menni, különleges hangulata van, és valamiért én éjszaka tudok hozni sokat vissza abból, amit nappal elherdáltam. Kaptam láthatósági mellényt, fejlámpát, és kértem pulcsit is, hogy ne fázzak, ennyi volt az öltözés. A sötétben nagyon sokszor egyedül haladtam, de nem zavart, a parton több helyen voltak horgászok, én meg gyűrtem a kilométereket. A hasam még mindig feszített, de minden bent maradt. Kicsit nyünyögtem az egyik ponton a fiúknak, hogy kéne energia, de mintha semmi nem lenne jó, ekkor Milán erélyesen rám szólt, hogy akkor most szépen megeszem egy barackot, meg egy gélt, és csak utána megyek tovább, és mire találkozunk, a nálam lévő másik gélt is egyem meg. Így tettem, mert tudtam, hogy igaza van, le kell tolni, és bízni benne, hogy nem lesz gond. Haladtam, fogyott a táv, nem volt semmi különösebb bajom izomzatilag, persze fáradtam, de tudtam futni elég rendesen.

Földváron jött a fordulat. Épp letuszkoltam egy kólás gélt, mire a pontra értem, a fiúk mondták, hogy kértek nekem egy meleg teát, már iható, és van leves is, kérek-e. Kértem, húslevest, azt a fiúkra bíztam, és a teát kortyolgatva gyalogoltam, majd kocogtam, a fiúk utolértek kocsival és kiadták az addigra ihatóra hűlt levest. Egy életem, egy halálom, a kólás gélre ugye ráküldtem a teát, majd a nagyon finom levest, a hasam zuborgott és kuttyogott vagy hármat, és a 12 órán keresztül feszítő hasfájásom elmúlt. El sem akartam hinni! Végre jól éreztem magam hasilag, minden oké a lábaimmal, éjszaka van, a barátom, és haladok szépen előre!

Épp elértem Szántód határát, ahol elmondtam a „Szántódon vagyunk, Szántódon vagyunk, Szántódon vagyunk” elhíresült mondatot az érettségi előtti utolsó osztálykirándulás emlékére, és jól éreztem magam. Jött Zamárdi, ahol régen borzalmas állapotú úton kellett menni, most meg klassz új bicikliút vezetett végig, ez is boldogság volt. A ponthoz kicsit kacifántosan értem el, mert nem volt egyértelmű, hogy merre kéne menni, de egy oda-vissza szakasszal megérkeztem, közben pont jött Zsu, aki azt hittem, sokkal jobban elhagyott már, de nem. Itt már Milán zenéit hallgattam, volt egy kis katyvasz, mert néhány számot nem játszott le a lejátszó, így kb. a zenék fele ment, de nagyon jókat rakott nekem össze, kedvem volt rájuk futni. Aztán mikor elég volt, rájöttem, hogy az ő lejátszóján van rádió is, úgyhogy rádiót is hallgattam. Jött Siófok, az egyik legkevésbé kedvelt rész nekem, mert baromi hosszú és unalmas, plusz most még mindenféle extra kanyarokat betettek az útvonalba, azt hittem, sosem lesz vége. Közben Ivettel kerülgettük kicsit egymást, elhúzott Öcsi is futva, Zsut is utolértem és el is hagytam.

Nyomtam, haladtam, érzésre lassabban, mint ahogy ideálisnak éreztem volna, de nagyrészt futva, próbáltam ponttól pontig a lehető legtöbbet futva menni. Ahogy leszállt a sötétség, én elkezdtem Red Bullt inni, cukor, koffein, majd csak ébren tart. Ha futottam, nem volt gond, ha gyalogoltam, kicsit beszédültem és elálmosodtam, úgyhogy ez is motivált, hogy fussak. Nagy nehezen megküzdöttem a sóstói alattomosan emelkedő úttal is, elértem a világosi magaspartra, túl voltam több mint 160 kilométeren. Itt 2019-ben már nagyon rosszul voltam, nagyon fájt a lábam, és bőven világos volt már, most meg vaksötétben mentem tökegyedül a pályán. Ez is erőt adott, hogy jól megyek, jól csinálom a dolgom, és meglesz, amiért jöttem, nem rettentett el, hogy még van hátra 50 km, mondjuk nem is gondoltam erre, csak mentem. Aligán a hátsó üdülősoron max lámpával mentem, brutál sötét volt, azt éreztem, hogy épeszű ember itt nem mászkál csak úgy éjszaka, és hogy sosem érek ki az akarattyai pontra. De kiértem, ott vártak a fiúk, leültem a kocsi csomagtartójára és ordítva bőgtem kb. 2 percig, hogy rohadt fáradt vagyok, mindjárt elalszom, mit gondoltam, hogy majd jó lesz éjjel futni úgy, hogy 2 éve nem aludtam át egyetlen éjszakát sem. Kiadtam magamból a feszültséget, lehúztam egy fél Red Bullt, aztán továbbindultam, lekocogtam a nagy lejtőn, majd irány Kenese. Itt eléggé fel volt túrva minden, sokszor inkább belegyalogoltam, hogy biztonságosabban haladhassak. A Honvéd Üdülőnél jó érzés töltött el, eszembe jutott, hogy a 2011-es UB után itt derült ki, hogy Milcsivel terhes vagyok, amikor ott nyaraltunk.



A kenesei ponton vártak a fiúk és ott voltak Gabiék is, Gabi megölelgetett és megdicsért, hogy milyen szépen megyek, mondta, hogy Laci itt van nem sokkal előttem. Ittam egy teát, kaptam a szokásos energialöketet, leadtam a lámpát és a láthatósági mellényt, közben pont lemerült Milán lejátszója, így visszakértem a sajátomat, jöhetett a Linkin Park, és futás tovább. Lacit a susnyás rész előtt értem utol, próbáltam futásra motiválni, de nem jött, így haladtam szépen saját tempóban. Megtettem 180 kilométert, 30 volt hátra, és még mindig nem telt el 24 óra sem. Milán mondta, hogy szerinte simán meglesz a 24 órás legjobbam, ha így haladok, és bár nem ezért jöttem, de végül is motivált, hogy jobb legyek a 2015-ös futott eredményemnél. 194-195 km körül lett végül a 24 óra – ennek örömére ekkor szakadt szét a jobb talpamon a bőr, és lett egy szép trutyifolt a cipőmön. Még jó, hogy mondta Karcsi, hogy össze ne vérezzem a szép krémszínű Hokám… A másik talpam sem volt százas, de sem cipőt, sem zoknit nem akartam cserélni, hogy ezzel húzzam az időt, meg akkor az új máshol dörzsöl, nem kell a kelleténél több sérülés, ha nem muszáj, nem fájt annyira, hogy ne tudtam volna könnyedén elviselni.

A fiúk minden ponton ott voltak, vártak a bikás italommal, adtak gélt, utántöltötték a vizemet, kaptam elektrolitot, és irány tovább. Toltam befelé mindent, hogy legyen energiám, végig bírjam. A hasammal semmi nem volt, pisilni kellett megállni többször, de az meg nem baj, tudtam, hogy így rendben van a hidratálásom. Átmentem Fűzfőn, Almádiban ölelést gyűjtöttem Sáringer Zolitól, jött a végjáték, az utolsó 10-15 km. Tudtam, hogy itt már nincs alibizés, menni kell, minél előbb be akarok érni, minél közelebb akarok lenni a 25 órával kezdődő eredményhez, amit megálmodtam magamnak. Levettem már a pulcsit, kaptam a Gizonos pólót a végére, és megbeszéltük, hogy még Csopakon frissítek egy nagyot, onnan irány Füred, az utolsó ponton pedig leveszem a mellényt, és besprintelek a célba. Mindenütt futottam, ahol tudtam, még az emelkedőket is, nem akartam gyalogolni, szüttyögni, be akartam érni a célba minél előbb. Éreztem, hogy ez az én versenyem, hogy erős és stabil vagyok, hajtottam magam, úgy, ahogy régen soha. Nem voltam teljesen elégedett, azt éreztem, hogy be-belassulok, de a fiúk szerint nem, mert úgy haladtam, ahogy vártak, sőt, előbb is érkeztem.


A füredi utolsó pont előtt Betti várt az úton a szállásuk előtt, akkor én már tudtam, hogy Pali 24 órán belüli remek eredménnyel beért, Móni és Gábor pedig kiszálltak a versenyből. Betti lekocogott velem a pontra, addig mesélt, hogy hogy van Pali és milyen volt a verseny, a ponton ledobtam a mellényt, lehúztam egy fél doboz Red Bullt, majd ráfordultam a füredi 12 órás pályájára, ahol PB-t futottam, és nyomtam. Milán mondta, hogy 26 óra 15-ös időre szerinte beérek, úgyhogy gondoltam, legyen igaza. A Tagore elején Hanka Team-es feliratok vártak Sándor Mónitól, gondolatban küldtem neki puszit, majd a sétány végén Yvett (futóm) szurkolt, nagyon örültem neki, hogy őt is látom. Innen már flowban toltam végig, nyomtam, mint a gép, 6 perces körüli tempóban, vigyorogva, aztán át az úton, és fel a borzalmas köves izén a célba az utolsó csippantásig. A talpam utálta, de leszartam, felfutottam végig, csippantás, majd be a célba. Helló, itt vagyok, megjöttem a szalagomért! Kozma András szpíker fogadott, megkaptam a szalagom, az érmem, Szabó Áron fotózott, majd ölelés Mikinek és Milánnak, akik végig maximálisan támogattak, nekem tényleg csak futnom kellett!



26 óra 10 perc 36 másodperc (női 9. hely, összesített 33. hely, 107 célba érkező, 182 induló). Ennyi idő kellett, hogy legyűrjem az Ultrabalaton (most éppen) 210 kilométerét, és megszerezzem a harmadik célszalagomat, harmadik próbálkozásra. 7 évvel a második célba érkezés után, két héttel a lányom második születésnapja előtt. Amiért mentem, megkaptam, amit lehetett, kihoztam ebből a futásból, koncentráltan, fókuszáltan, a lehető legtöbbet futva, kisebb problémákat leküzdve. A végén nem volt katarzis, csak megnyugvás és elégedettség. Mert megbizonyosodtam róla, hogy megy ez nekem, tudok jó ultrát futni, csak el kellett magamról végre hinnem így sok év és sok kilométer után, hogy nem a futottak még kategória vagyok. Hogy tudok futni, stabilan, megbízhatóan. Hogy két gyerek után, a 40-hez közeledve is tudok még fejlődni, és hogy van még bennem nagyon sok. És hogy ezt a sokat ki is akarom magamból hozni.



Hogy vagyok a verseny után? A hasam tökéletesen kitartott, a célban kellett csak könnyíteni magamon, de akkor is a célsör miatt, amúgy minden maximálisan felszívódott, a GU termékek tökéletesek nekem. A lábaim izomzatilag rendben vannak, semmi sérülés, egy kis izomláz, de a hengerezés és nyújtás segít. Másnap már intéztem a mosást, főzést, a gyerekeket. A két talpam nem a legszebb, de javulnak, kezelem őket. Ha kellene, már tudnék futni, de még nem akarok, most jár a pihenő, utolérem magam kicsit az alvásban, munkában, a gyerekek körüli dolgokban.

Megyek-e még UB-ra? Nem tudom. Ott közben azt gondoltam, hogy nem, és nem azért, mert szar volt vagy nehéz. Most azt gondolom, hogy talán. Izgat az a 25 órával kezdődő idő, sőt, a 24 órával kezdődő is. Meglátjuk, mi lesz jövőre – hátha addig ki is alszom magam legalább egyszer. :)

Köszönöm Barát Gabi edzőmnek a felkészítést, barátságot, bizalmat, mindent. Köszönöm Milánnak és Mikinek a profi kísérést, Anyukámnak, hogy vigyázott Mirára és Milcsire. Köszönöm a Hanka Team tagjainak, hogy bíznak bennem edzőként, büszke vagyok rátok, történjen bármi! Köszönöm mindenkinek a drukkolást, akár távolból, akár a pálya mellől kaptam! Köszönöm a Garminnak az órát, ami végig szuperjól mért mindent!

Fotók: NN Ultrabalaton - Szabó Áron, Varga Pincészet, Gergő, Betti